23 de juny 2009

M'estreno!

Tot i que el meu primer foc forestal d'aquesta campanya va ser fa uns deu dies, un petit incendi d'uns 50m2 a Viladecavalls, avui ja he viscut el meu primer gran incendi.
Un foc que s'ha iniciat a un camp de rostoll proper al nucli de Salo, al Bages, va agafar ràpidament massa boscosa i vegetació agrícola del terme municipal de Sant Mateu de Bages.
Em vaig assabentar del foc pel TN de TV3 i clar, el cuquet va començar a fer el seu efecte.
Truco al Cap de Parc de Matadepera per fer el xafarder i em diu que la dotació forestal del Parc està de camí i que segurament caldrà que jo vagi al Parc.
Se'm convoca a les 8 del vespre per fer el relleu. Però enlloc del relleu, rebo noves ordres: anar a Bellaterra a buscar un vehicle amb material del CCA. Juntament amb el Ferranet, un company del Parc, ens fem càrrec del camió que porta el material per instal·lar el CCA. L'agafem i enfilem el camí cap al Bages.
Quan vam arribar ja hi havia treballant unes 56 dotacions terrestres dels Bombers de la Generalitat. Els 9 mitjans aeris del Departament d'Interior, Relacions Institucionals i Participació i 2 hidroavions del Ministerio de Medio Ambiente, Medio Rural y Marino tot just s'estaven retirant per l'arribada de la nit.
I allà em vaig trobar amb els companys de la USLO. Tot un bonic retrobament. Tornava com els vells temps, a instal·lar el Centre de Comandament Avançat. I jo que em pensava que aniria a apagar foc!
La meva tasca, a part d'ajudar a instal·lar-ho tot, ha estat relativament tranquil·la, ja que l'incendi es portava des del Punt de Trànsit de la RE Centre i nosaltres pràcticament no fèiem res.
Així doncs, he passat una nit tranquil·leta en un camp de rostolls a Salo.
Al matí ens han viscut a buscar i ho hem deixat amb l'incendi en fase de control. Ja estaven incorporant els mitjans aeris a les tasques d'extinció amb tres helicòpters bombarders i dos avions de vigilància i atac. A més, continuaven treballant una vintena de vehicles terrestres per tal de remullar i perimetrar tota la zona afectada, amb un total de 180 hectàrees cremades de vegetació entre forestal i agrícola.
De moment l'estiu pinta malament...