12 de juny 2009

Hem fet història!

Hem fet història! Formem part de la història!
Avui 12 de juny de 2009, després de dos anys de redacció i investigació, en Carles Savalls, en Joan Rovira i un servidor, amb la complicitat i coordinació d'en Jesús Mestre i el toc final de la Directora General Olga Lanau, hem vist com es presentava el llibre "Bombers de Catalunya, història i present".Avui un dels meus somnis se m'ha fet realitat. Per fí, el Cos de Bombers de la Generalitat de Catalunya té un llibre on recull la seva història. I
jo, soc un dels autors. Estic molt orgullos de la meva feina i de la dels meus companys de llibre. Gràcies a tots!
És important tenir cura del nostre passat, de conservar tot allò antic, ja sigui patrimoni o documentació, ja que és una eina indispensable, tant per a nosaltres com per les generacions futures, per saber d’on venim i saber qui som. Les nacions, els pobles o les institucions que no recorden els esdeveniments històrics que els hi van donar vida, que no rendeixen homenatge d’admiració als fundadors, membres o herois i màrtirs, son indignes amb el seu passat i no mereixen sobreviure. Cal tenir en compte que el patrimoni cultural d’una nació està constituït pels bens culturals que són testimoni de creació humana, material o immaterial, i que tenen una importància artística, científica, històrica o tècnica i és per això que cal conservar-lo.
I com no, el Cos de Bombers de la Generalitat de Catalunya, ni que sigui mínimament, ja ha començat la tasca de conservar i perservar la seva història. Aquest llibre, juntament amb els alters de cossos locals, que s'han publicat, és un petit pas.
Queda molta feina a fer, però hem començat a caminar...


(fotos de Jordi Garcia Monte)