08 de febrer 2008

Conductor de Cap de Sector

Avui he fet un servei inèdit fins ara com a bomber. Durant 24 hores he estat el conductor del Cap de Sector. Recordem que en l’organització operativa del Cos de Bombers, per ordre jeràrquic ascendent, trobem el Cap de Guàrdia, el màxim responsable de guàrdia de la Regió d’Emergència (sense comptar el Cap de la Regió), després el seu adjunt, que n’hi ha tres, que s’anomenen “Cap de sector” i després ja hi haurien els responsables de la sortida, un sergent, caporal o el bomber responsables de la sortida, si no hi ha cap oficialitat.
El “meu” Cap de Sector ha estat en Ramon Viladrich, sergent i alhora Cap de Parc de Cerdanyola. Ell té com a costum agafar com a conductor bombers voluntaris. Jo em vaig apuntar fa un temps i que la llista és llarga, fins avui no m’ha tocat a mi...
La figura del conductor és important, ja que mentre el conductor “porta” cap al lloc el “Cap de Sector” aquest està lliure de conduir i pot estar prenent i buscant més informació sobre el sinistre.
A les set del matí ja estava al Parc de Cerdanyola i el primer que hem fet ha estat anar a buscar el cotxe del “Cap de Sector”. Aquest cotxe se’l van tornant els diferents cap de sector, i ahir estava a Mollet, així que hem anat a Mollet.
Només arribar a Cerdanyola, i sense pràcticament temps de res,
ja hem tingut el primer avís, un incendi que ha cremat un generador elèctric a Rubí. Tot i que ha estat poca cosa, l’incendi ha encès totes les alarmes, ja que ha provocat en els primers minuts una gran columna de fum, i a tocar hi ha una benzinera. A més part dels 300 litres de combustible que es van cremar van anar a parar al clavegueram de la carretera i això, tot i que facilita l'extinció del foc hi havia el perill de contaminació. Fins el lloc dels fets s’han desplaçat un total de set dotacions dels Bombers de la Generalitat i l'incendi va provocat el tancament provisional de la carretera de Rubí durant la primera hora del matí.
Enllaç d’un
vídeo: http://www.cugat.cat/noticies/videos/incendi-rubi.flv



El següent servei que hem tingut, gairebé seguit de l’altre. Dos obrer ferits al desprendre's una llosa de terra de l’obra on estaven treballant a Terrassa. Estaven realitzant un encofrat i una llosa de terra s’ha abocat contra ells i els ha llençat de la bastida tot caient des d’una alçada de 3 metres. Al lloc, hi ha anat els del GRAE, ja que la bastida i la llosa dificultava el seu rescat. A més hi havia el perill d’un segon despreniment de terres. Nosaltres, bé, el Ramon, ha coordinat les tasques de salvament i jo personalment he ajudat a pujar i traslladar fins les ambulàncies als dos ferits.



Després d’això, dinar i ha esperar que passés alguna cosa més...i tot esperant ha passat el migdia, la tarda, el vespre i just a l’hora de sopar avís que es cremava el restaurant Cavall Bernat de Matadepera. Coi!
Ja de camí ens han avisat que només cremava la xemeneia, tot i així els nervis no te’ls treu ningú. Quan hem arribat ja hi havia allà els bombers de Matadepera i els de Terrassa que feina tenien per trobar el recorregut de la xemeneia i revisar tota l’estructura. Mitja horeta, recollim els trastos i cap a casa, ja que la cosa no donava per més, tot i l’ensurt pels amos i pels clients.
A mitja nit de nou al Parc i allà a dormir, ja que la nit no ha donat per més.
Per mi una molt bona experiència, que espero tornar a repetir. A més amb el Ramon tinc molt feeling i ric molt amb ell.