20 de maig 2005

La primera guàrdia


Divendres 20 de maig del 2005, 13 aniversari de la consecució de la Copa d'Europa a Wembley, iniciem la nostra primera guàrdia en el Parc de Bombers de Terrassa. Un dia de presentacions, ja que a més del Norbert i el Bernat, també hi ha els nous bombers de la darrera promoció que estan en el Parc de Terrassa, el Gerard i el Joan Ramon, dos joves manresans, que ja els vaig tenir d'alumnes, en el curs de formació de la darrera promoció de bombers de l'escala bàsica. Jo vaig fer de professor d'història, però això, ja ho explicaré un altre dia...
La guàrdia, a part de les presentacions i de fer de cicerone del Parc als meus nous companys forestals, comença amb el que serà la rutina de cada començament de guàrdia: revisió de vehicles, en especial el nostre, el N-215 i la neteja de les mànegues que s'han fet servir en la guàrdia anterior.
Aquest dia, em torno a trobar amb els bombers de l'estiu passat: el Jordi Moreno, caporal, el Caurel, l'Azorin, el Solà, el Pere i el Simón. I els nous, el Gerard i el Joan Ramon. I aquest dia, descobrim el que sembla que serà un dels nostre passatemps preferits: el badminton. Algú ha portat al Parc, una xarxa, quatre raquetes i diverses plomes i tots els nous, "ens piquem" de valent en partides molt divertides i emocionants. Hauré de perfeccionar la meva tècnica per poder guanyar-me les cocacoles i els gelats que ens apostem...
I abans de plegar, hem tingut la primera sortida de la campanya!! Poca cosa, però, un foc de matolls, uns 10m2, a tocar de l'IES Santa Eulàlia.