Ferrocarrils de la Generalitat ha estat, la matinada d'aquest divendres, l’escenari d’un simulacre d’incendi. L'objectiu de l'acció que s'ha dut a terme entre la una i les tres de la matinada, ha estat el de comprovar el correcte funcionament del Pla d'Emergència Municipal, que s'encarrega de coordinar les situacions de risc i emergència que es puguin donar a la ciutat i és el primer que es fa a Terrassa dins d’un espai tancat. S’ha escollit l’estació dels Catalans perquè, amb el perllongament dels Ferrocarrils, hi haurà diversos quilòmetres de túnels per sota la ciutat.
El simulacre s'ha iniciat les 01.28, després de l'arribada de l'últim tren de la línia S1, procedent de Barcelona, amb prop de cinquanta passatgers, tots ells actors figurants. Aleshores s'ha simulat un foc en un dels vagons que ha ferit divuit persones, algunes d'elles de gravetat.
El SEM va mobilitzar 8 ambulàncies de Suport Vital Bàsic, 2 de Suport Vital Avançat i 1 vehicle de comandament. Un total de 23 professionals del SEM amb participació voluntària, van atendre 18 ferits simulats de diversa consideració. També la Policia Municipal i els Mossos d’Esquadra van mobilitzar molts efectius.
I bombers va mobilitzar uns 200 membres en 24 vehicles de tota la Regió Nord, entre vehicles d’aigua i de comandament. Destacar que es va muntar el Centre de Comandament Avançat i també els controls ERA, que són uns espais de comandament per controlar el personal que treballa amb els equips d’aire, on es troben i quanta estona portent treballant.
El balanç que s’ha fet és positiu, però, com tot simulacre, hi ha aspectes a millorar. S’han produït situacions caòtiques en l’evacuació dels ferits i d’altres problemes organitzatius. Segons manifesta Joan Rovira, cap de la Regió Metropolitana Nord de Bombers: "Hi ha hagut la part més caòtica amb la primera arribada de recursos. Hem hagut de variar el criteri d'on ubicàvem el control i al final ha estat a l'exterior. Hi ha hagut uns moments d'indefinició en l'organització."
El SEM va mobilitzar 8 ambulàncies de Suport Vital Bàsic, 2 de Suport Vital Avançat i 1 vehicle de comandament. Un total de 23 professionals del SEM amb participació voluntària, van atendre 18 ferits simulats de diversa consideració. També la Policia Municipal i els Mossos d’Esquadra van mobilitzar molts efectius.
I bombers va mobilitzar uns 200 membres en 24 vehicles de tota la Regió Nord, entre vehicles d’aigua i de comandament. Destacar que es va muntar el Centre de Comandament Avançat i també els controls ERA, que són uns espais de comandament per controlar el personal que treballa amb els equips d’aire, on es troben i quanta estona portent treballant.
El balanç que s’ha fet és positiu, però, com tot simulacre, hi ha aspectes a millorar. S’han produït situacions caòtiques en l’evacuació dels ferits i d’altres problemes organitzatius. Segons manifesta Joan Rovira, cap de la Regió Metropolitana Nord de Bombers: "Hi ha hagut la part més caòtica amb la primera arribada de recursos. Hem hagut de variar el criteri d'on ubicàvem el control i al final ha estat a l'exterior. Hi ha hagut uns moments d'indefinició en l'organització."